Hoe geld storten in een CASH-punt?

Geld storten icon

Hieronder vind je alle antwoorden.

Stort geld als een pro

Ontvang je vaak contante betalingen? Die wil je natuurlijk zo snel mogelijk op je rekening zetten. Als klant van Belfius, BNP Paribas Fortis, Fintro, ING of KBC/KBC BRUSSELS kan dat makkelijk én veilig in een CASH-punt met stortfunctie. Zo ben je niet meer afhankelijk van de openingsuren van je bankkantoor.

7/7 geld storten in een CASH-punt: 4 voordelen

1

Waar geld storten? Er is altijd een CASH-punt in de buurt.

Je kan makkelijk storten in een CASH-punt dat op jouw weg ligt. Je kiest zelf waar en wanneer je dat doet, tot middernacht.

Vind een CASH-punt

Afbeelding
Oranje_cash_marker
2

Veilig en discreet.

Alle CASH-punten zijn uitgerust met 24/7 camerabewaking.

Veilig geld storten?

Ontdek het hier

Afbeelding
Lock icon
3

Meteen in de kluis

Waar komen je biljetten terecht?

Ontdek het hier

Afbeelding
Cash Depo Hand
4

CASH-punten zijn er voor iedereen.

CASH-punten bevinden zich waar cash het vaakst nodig is.

Hoe vind je CASH-punten?
 

Ontdek het hier

Afbeelding
Afhalen grijs

Hoeveel geld kan je in één keer storten?


Er is een limiet per transactie van 150 biljetten, maar je kunt meteen erna doorgaan door te klikken op 'Meer storten'. Dan kan je extra biljetten toevoegen.

Biljetten

Welke biljetten kan je storten?

Alle eurobiljetten worden aanvaard.

Biljetten

Kan je kiezen op welke rekening je stort?

Nee, het gebeurt altijd via de rekening die gekoppeld is aan je kaart. Wil je geld storten op een andere rekening? Gebruik dan een andere kaart of doe achteraf een overschrijving tussen beide rekeningen via je bank of bankapp.

Rekening

Kan je een mededeling toevoegen bij het storten?

Ja. Bij het scherm ‘Overzicht’, klik je op ‘Mededeling toevoegen’ en typ je de mededeling. Je kan een vrije of gestructureerde mededeling doen. 

Mededeling

Hoe veilig is het om geld te storten?

  • Er is 24/7 camerabewaking.
  • CASHpunten waar je geld kan storten bevinden zich binnen. Ze hebben extra beveiliging met sirenes die in werking treden in verdachte situaties.
  • Er zijn spiegels, discretiepanelen en afstandslijnen voor je privacy.
  • Het nummer van de helpdesk hangt duidelijk zichtbaar bij elke CASH-automaat.
  • Waar nodig hangt een sticker op de ramen om van buitenaf het zicht op de CASH-automaten te beperken.
Veiligheid

Handig stappenplan om geld te storten

Voor je vertrekt

  1. Sorteer je biljetten per waarde voor je eigen telcomfort.
  2. Controleer of ze niet gescheurd, bevlekt of te beschadigd zijn. Dat kan de CASH-automaat blokkeren. Net als elastiekjes of paperclips. Steek je biljetten dus liever los in een grote envelop.
  3. Tel je biljetten zodat je weet welk bedrag je gaat storten.
  4. Alle eurobiljetten worden aanvaard. Muntstukken niet!
  5. Een gescheurd of zwaar beschadigd biljet? Geen paniek: je kan dit gratis omwisselen bij de Nationale Bank van België, via de post of in Brussel. Alle info over de omruildienst vind je op hun website Omwisselen van eurobiljetten en munten
  6. Zoek hier een CASH-punt waar Geld storten mogelijk is.

Aan het CASH-punt

  1. Controleer op het scherm of de functie Geld storten beschikbaar is (cash-in symbool). Is het cash-in symbool doorgestreept? Dan kan je op deze CASH-automaat even geen geld storten. Probeer een andere CASH-automaat, daarop is de functie vast wél beschikbaar.
  2. Steek je kaart in, die moet gekoppeld zijn aan de rekening waarop je het geld wil storten.
  3. Kies Geldstorting en geef je pincode in.
  4. Volg aandachtig de instructies op het scherm om technische storingen te vermijden.
  5. Blijf geconcentreerd en laat je niet afleiden, ook niet door bijvoorbeeld een bericht dat binnenkomt op je GSM.
  6. Biljetten ingeven
    • Controleer je biljetten een laatste keer voor je stort:
      • niet geplooid?
      • niet gescheurd?
      • niet bevlekt?
      • niet samengebonden met elastiekjes, nietjes of paperclips?
    • Zo vermijd je een technische storing en kan de automaat je geld correct tellen.
      • Klik op Biljetten ingeven zodra je alle instructies hebt gelezen.
      • Je kan altijd aan de hand van het spiegeltje aan de cash-automaat checken of je ongestoord je storting kan uitvoeren.
      • Je krijgt de tijd om je biljetten in te voeren. Hou er rekening mee dat je maximaal 150 biljetten kan invoeren per storting.
      • De verschillende stappen, afhankelijk van het type CASH-automaat:
        • Met een grote opening:
          1. De bak opent.
          2. Leg je biljetten erin.
          3. Hou op het scherm de seconden die aftellen in het oog.
          4. De bak sluit vanzelf.
        • Met gleuf:
          1. Leg de biljetten op één stapel.
          2. Steek de volledige stapel tegelijk in de gleuf, met de lange zijde naar voren.
          3. Druk op Bevestigen, want de gleuf sluit niet vanzelf.
      • Op het scherm zie je altijd een duidelijke afbeelding van hoe je de biljetten correct invoert.
  7. Tellen en controleren
    • De automaat telt je biljetten. Dat duurt enkele seconden. Ondertussen zie je een wachtscherm.
    • Daarna verschijnt er een overzicht van alle biljetten die je hebt ingevoerd.
    • Controleer dit overzicht zorgvuldig:
      1. Klopt het bedrag?
      2. Zijn alle biljetten meegeteld?
      3. Het kan zijn dat er biljetten niet herkend worden. Soms worden die teruggegeven. Neem ze dan uit het toestel als de gleuf of lade opent. Soms worden de biljetten door het toestel uitgesorteerd. Dan ondergaan ze een extra controle voor ze eventueel op de rekening worden gezet. Als ze vals blijken te zijn, worden ze niet gecrediteerd.
      4. OPGELET: zodra je naar de volgende stap gaat, bevestig je dit overzicht en gaat het geld naar de kluis.
  8. Transactie afronden
  • Klopt alles? Dan heb je 3 keuzes:
    • Mededeling toevoegen → Vrije of gestructureerde mededeling
    • Meer storten → Extra biljetten toevoegen zonder opnieuw te beginnen.
    • Klaar → Storting afronden en eventueel een ontvangstbewijs printen.
  • Mocht er uitzonderlijk geen ontvangstbewijs beschikbaar zijn, dan gaat je storting wel gewoon door.
  • Het geld dat je gestort hebt, staat meteen na de transactie op je rekening. Je kan het controleren via de mobiele app van je bank.
Hoe storten?

Waarom blokkering tijdens het storten?

Heel soms kan er iets mislopen tijdens een storting. Geen paniek: je geld gaat nooit verloren. Hieronder lees je wat er kan gebeuren en wat je dan het best doet.

  • Problemen ontstaan door gescheurde biljetten, een vreemd voorwerp in de stapel briefjes, een verkeerde handeling of een probleem met de CASH-automaat.
  • Neem je kaart terug als die je wordt aangeboden.
  • Daarna krijg je een ticket waarop staat dat er een technische storing was.
  • Op dat ticket lees je ook of (een deel van) je biljetten al op je rekening zijn gezet of niet.
Probleem storting

Wat doe je bij blokkering tijdens het storten?

  • CASH wordt automatisch op de hoogte gebracht.
  • Blijf kalm, je geld zit veilig in de kluis.
  • Het bedrag komt correct op je rekening na verificatie. De termijn waarin dit gebeurt varieert tussen de 3 werkdagen en de 10 werkdagen
  • Contacteer je bank als je nog vragen hebt.
  • Je bank start een dossier op en werkt samen met CASH om je storting correct te verwerken en het geld op je rekening te storten.
  • Wil je toch contact opnemen met CASH, bel dan 0800 71 302. Onze helpdesk verduidelijkt graag nog eens bovenstaande stappen.
Probleem storting

Wat indien er verdachte biljetten in de CASH-automaat terecht komen?

  • De CASH-automaat kan een biljet herkennen als mogelijk vals.
  • Dat biljet wordt niet meteen op je rekening gestort en ook niet teruggegeven.
  • De bank controleert het biljet.
  • Blijkt het echt? Dan wordt het bedrag alsnog op je rekening gezet.
  • Blijkt het niet echt, dan wordt het niet teruggegeven.
Verdachte biljetten

Technisch probleem tijdens het storten

  • Heel uitzonderlijk valt de CASH-automaat volledig uit.
  • Het scherm wordt zwart.
  • Je bankkaart komt terug, maar je ontvangt geen ticket.
  • Wat je best doet:
    • Blijf kalm, je geld zit veilig in de kluis.
    • Contacteer zo snel mogelijk je bank.
    • Je bank start een dossier op en werkt samen met CASH om je storting correct te verwerken en het geld op je rekening te storten.
    • Het bedrag komt correct op je rekening na verificatie. De termijn waarin dit gebeurt varieert tussen de 3 werkdagen en de 10 werkdagen.  Soms iets langer indien er extra controle nodig is.
CASH-automaat valt uit

Bedrag klopt niet op rekening na storting?

  • Twijfel je bij thuiskomst of je storting goed verlopen is?
  • Zie je op je rekening dat het gestorte bedrag volgens jou niet klopt? Ook daarvoor is een oplossing.
  • Wat je best doet:
    • Blijf kalm en contacteer je bank.
    • Zij zullen je vraag noteren en met CASH in contact treden. Op de manier gebeurt er een extra controle van de verrichtingen en boekhouding van het toestel.
    • Je kan steeds contact opnemen met de helpdesk van CASH via 0800 71 302. Zij zullen je de te volgen stappen uitleggen.
Gestorte bedrag

Wat doe je bij twijfels over gestorte bedrag?

  • Blijf kalm en contacteer je bank.
  • Zij zullen je vraag noteren en met CASH in contact treden. Op de manier gebeurt er een extra controle van de verrichtingen en boekhouding van het toestel.
  • Je kan steeds contact opnemen met de helpdesk van CASH via 0800 71 302. Zij zullen je de te volgen stappen uitleggen.
Gestorte bedrag

Nog een vraag?

Contacteer ons. Dat kan op 3 manieren.

Vul ons contactformulier in.
Mail naar info@cash.be
Bel onze helpdesk: 0800 71 302 (ma–za: 8u–18u).