Steeds meer consumenten denken spontaan aan CASH voor cash

Posted on 2025/05/14

Twee derde van de consumenten noemt spontaan het merk CASH als plek om cash geld af te halen. Dat blijkt uit de jaarlijkse bevraging door onderzoeksbureau IPSOS bij 1500 landgenoten over hun betaalgedrag. CASH-punten worden stilaan een vertrouwd zicht in de dorpskernen en op drukke plaatsen in ons land. 

CASH is een relatief nieuw merk, maar de snelle uitrol van het CASH-netwerk gaat niet onopgemerkt voorbij. Meer dan 1000 CASH-punten zullen er binnenkort overal in het land zijn. Meer dan de helft van de ondervraagden noemt CASH zelfs spontaan als eerste merk waar ze aan denken om cash geld af te halen. 2 op 3 van de ondervraagden plaatst CASH naast de traditionele bankmerken in hun top-3. Uit het onderzoek blijkt dat consumenten de CASH-punten voornamelijk appreciëren omwille van de eenvoud, efficiëntie en toegankelijkheid van de locaties. Ook het aspect veiligheid scoort bijzonder hoog.

CASH wordt steeds vaker genoemd als plaats waar consumenten voor het laatst cash geld hebben afgehaald. De sterke stijging ten opzichte van een jaar eerder loopt parallel met de sterke stijging van het aantal CASH-punten op een jaar tijd. In 2024 kwamen er maar liefst 200 nieuwe locaties bij.

Consumenten kiezen een plaats om geld af te halen vaak in functie van de nabijheid. Waar vind ik een geldautomaat het dichtst in mijn buurt, met andere woorden. Ook hier stijgen de CASH-punten zeer snel in de perceptie van de ondervraagden ten opzichte van de klassieke bankmerken. Steeds meer vinden consumenten de weg naar een CASH-punt om geld af te halen.

Bild
50-euro briefjes die uit een CASH-machine komen

Weitere Pressemitteilungen

Finden Sie die CASH-Punkte mit 5ern und 100ern selbst

30/01/2024

Finden Sie die CASH-Punkte mit 5ern und 100ern selbst